Möt en speltillverkare utan gränser – Nolimit City NolimitCity
18+ | Spela ansvarsfullt | Regler & Villkor gäller | Stödlinjen 020-819 100

Möt en speltillverkare utan gränser – Nolimit City

Nolimit City lanserade sitt första spel Creepy Carnival i mitten av 2015 och hade då under cirka ett års tid arbetat med att färdigställa sin spelplattform. Verksamheten smygstartade faktiskt redan 2013 då man hade ett fåtal anställda och från det har man växt till att vara en bit över 30 personer. Själva företaget är sprunget ur frustration och ett känt ordspråk internt är  ”Nolimit City was born out of frustration!” vilket kom från hur stela leverantörerna var då man bedrev verksamheten inom ComeOn.

Kontoret har man i Stockholm som är tech baserat men finns också representerade på Malta med ett säljkontor och där ligger även spel licensen. Bakom bolaget finns personer som har varit i iGaming branschen en längre tid och många eldsjälar som fokuserar på spel med kvalitet. Två av grundarna i bolaget var medgrundare till ComeOn och många av utvecklarna från första tiden har en lång erfarenhet från speltillverkaren NetEnt.

Nolimit City har ett tydligt fokus och ökar kontinuerligt spelutbudet

Spelutbudet hos Nolimit är i dagsläget 12 spel och när vi spelar runt för att prova dem alla känner vi att man lägger mycket tid på att hålla en hög kvalitet vilket är väldigt uppskattat hos oss. Helt klart är det bättre med färre spel som håller en hög kvalitet än många med sämre. Vi tycker att Nolimit vinner mark för varje spel man lanserar och kikar vi på vad som ligger i pipeline för det spännande året 2019 finns hela 12 planerade spel som ligger för lansering. Här har man fått igång en riktigt bra produktion tror vi som lanserar bra spel på löpande band och håller man detta takt är det inte långt kvar tills man har riktigt många bra spel i portföljen.

Kommande spel under 2019 är preliminärt

• Fruits – janusti 2019
  • Owls – februari 2019
  • Star Struck – mars 2019
  • Tombstone – maj 2019
  • Mayan Magic – juni 2019
  • Tractor Beam – juli 2019
  • Thor: Hammer Time – prel aug 2019
  • Color Me Up! –  prel aug 2019
  • Pixies & Pirates – prel sep 2019
  • Space Arcade Redux – prel sep 2019
  • Manhattan Goes Wild – prel okt 2019

Hur ser då framtiden ut för Nolimit City? Målet är såklart att växa och få in sina spel hos fler operatörer och man har under åren fram till idag arbetat kontinuerligt med att teckna nya avtal hos operatörerna. Tekniken och utformningen av spelen är något som ligger företaget varmt om hjärtat och man har en målsättning att ta spelen till en ny nivå inom branschen.

Spelen är smart uppbyggda med kontroller och funktioner placerade på bra platser vilket gör spelandet med intuitivt. Du märker det själv när du spelar att slots spelen är väldigt välgjorda vad gäller effekter och också genomtänkta i detalj. Många snygga funktioner och egenskaper gör spelen till det lilla extra som kryddar upplevelsen.

Med bra teknik i spelmotorn blir upplevelsen bättre och Nolimit City spelen är vältillverkade, stabila och snabba. Spelplattformen och kodningen är gjord i HTML5 vilket gör att alla spel är optimerade för alla enheter och alla skärmar för att maximera upplevelsen. Oavsett om du spelar på datorn eller på mobilen kommer spelen att vara anpassade för din enhet. För operatörer är plattformen enkel att integrera i befintliga system vilket håller ner ledtiderna från avtal till lansering.

Nolimit City har framtiden för sig och vi är övertygade att dom kommer lansera flera kvalitativa spel inom den närmaste framtiden och att bibehålla sitt fokus med att ta speltekniken en nivå högre inom iGaming området.

18+ | Spela ansvarsfullt | Regler & Villkor gäller | Stödlinjen 020-81 91 00
Fler recensioner
Kontakt